Jullie durven!!!!

VWS lanceert dit voorjaar het vervolg op de ‘Hey, het is oké’ campagne. Deze keer over het taboe op angst- en paniekstoornissen.Wij als landelijke patiënten- en naasten organisatie zijn nauw betrokken bij de campagne. Daarom zijn wij op zoek naar mensen die willen vertellen over hun eigen ervaringen met angstklachten.

Heb jij een paniekstoornis, ben je bang om controle te verliezen, heb je pleinvrees, een piekerstoornis, angst om te falen, om vast te zitten, om te braken…?

Bespreekbaar
De VWS-campagne heeft als motto ‘Hey het is oké. Maak het bespreekbaar’. Via T-shirts en verhalen van ervaringsdeskundigen op social media, tv-reclame en website vragen we aandacht voor angst en paniek.
1 op de 5 mensen heeft last van een angststoornis, waarbij bovenmatige angstgevoelens optreden zonder dat er reëel gevaar. Deze angst hindert de persoon in zijn sociaal of beroepsmatig functioneren. Stigma en taboes spelen een grote rol in het voortduren en in de verergering van angstklachten.

Wie durft?
Wie durft het aan om mee te werken aan de campagne en te figureren in een tv-commercial in een t-shirt met jouw angst- of paniekstoornis? Wil jij vertellen over je eigen angstklachten? Graag hoor ik jouw verhaal. Zo kunnen we angstklachten bespreekbaar maken. De opname voor de tv-commercial staat gepland voor 12 maart, waarschijnlijk rond Rotterdam of Amsterdam. De vergoeding hiervoor bedraagt 100 euro plus reiskosten.

Aanmelden
Is dit iets voor jou of ken je iemand? Stuur dan uiterlijk 1 maart een mail naar projecten@adfstichting.nl met je naam, geslacht, leeftijd, korte beschrijving van je angststoornis en een foto van jezelf. Op dit moment hebben we geweldig veel reacties binnengekregen en sluiten we in die zin ook de aanmeldingen voor deze campagne!! Zo snel als mogelijk ga je van ons horen hoe het verder gaat en of je bij degene zit die we verder in de campagne gaan betrekken d.m.v. foto en verhaal of als figurant in de tv commercial. Maar dat jullie durven dat is zeker en fantastisch om te zien!!!