Wandelen in Driebergen e.o.

De wetenschap is het er over eens: wandelen is gezond. Elke dag 30 minuten lopen, maakt hart en longen sterker en het geheugen beter.
Ook heeft het een positieve invloed op het humeur.

En er is meer: wandelen werkt tegen stress en depressieve gevoelens. Ook kunnen angststoornissen afnemen.

“Dat laatste ken ik uit eigen ervaring. Alweer heel wat jaren geleden ontdekte ik dat ik me sterker en beter voelde als ik ging lopen. Vooral in de natuur lijken mijn angsten en gepieker naar de achtergrond te verdwijnen.
In de natuur ga je een verbinding aan met je omgeving en verschuift je focus. Dat is precies wat we opzoeken tijdens een inspiratiewandeling. We doen dat door gebruik te maken van onze zintuigen. Wat zie je, hoor je, ruik je? Wat brengt het seizoen met zich mee?
We lopen in een rustig tempo. Soms in stilte om echt tijd en aandacht te hebben voor alles om ons heen. Daarnaast is er natuurlijk ruimte om met elkaar in gesprek te gaan en ervaringen te delen. We lopen 3-5 kilometer in de omgeving van Driebergen en zijn daarmee ongeveer anderhalf uur onderweg. Het minimum aantal deelnemers is vier.”

Petra KooijBegeleider

Wanneer :
LET OP: Momenteel kunnen de trainingen geen doorgang vinden i.v.m. het coronavirus. Houd onze site in de gaten voor nieuwe data en lees hier welke maatregelen de ADF stichting nog meer genomen heeft.

Waar:
Landgoed Heidestein, Zeist

Kosten:
Meedoen aan de wandeling, inclusief een kopje koffie of thee, is gratis!

Aanmelden

In verband met het bijhouden van het aantal deelnemers en de hoeveelheid koffie, is het noodzakelijk om je aan te melden.
Mail naar lotgenotencontact@adfstichting.nl