Professionals

De Angst, Dwang en Fobie stichting is de landelijke patiënten-familieorganisatie voor en met volwassenen, jongeren en kinderen met angst- en dwangklachten en hun naasten. Al bijna 50 jaar kunnen patiënten, naasten en hulpverleners bij ons terecht voor ervaringsdeskundigheid en persoonlijk advies over angst en dwang. Lees meer over de missie van de ADF stichting.

De ADF stichting is door het ministerie van VWS aangemerkt als de representatieve patiënten- familieorganisatie van en voor mensen met angst- en dwangklachten en hun naasten. Wij participeren in het Nederlands Kenniscentrum voor Angst en Depressie.

ADF Organisatienetwerk

Ervaringsdeskundigen en zorgprofessionals kunnen samen het verschil maken! We werken we graag samen met instellingen en organisaties die de zorg voor (jonge) mensen met angst- en dwangklachten willen verbeteren en het belang van onderzoek naar angst- en dwangstoornissen onderschrijven.

ADF Therapeutennetwerk

Eén van de meest gestelde vragen is of de Angst, Dwang en Fobie stichting een goede therapeut weet voor behandeling van angst- en dwangstoornissen en depressie. Ben jij een betrokken therapeut die kwaliteit en mensgerichtheid hoog in het vaandel heeft staan? Heb je daarnaast affiniteit en aantoonbare ervaring met het behandelen van angst- en/of dwangstoornissen? Sluit je dan aan bij het ADF therapeutennetwerk

Wachtkamerabonnement

Ons prijswinnend patiëntenmagazine Vizier staat boordevol interessante wetenschappelijke artikelen en inspirerende ervaringsverhalen over angst en dwang. Voor € 75,- ontvang je vier maal per jaar drie exemplaren voorzien van een sticker met ‘wachtkamerexemplaar’.

Wetenschappelijk onderzoek

Als Angst, Dwang en Fobie stichting vinden we het daarom belangrijk dat patiënten met angst en dwang betrokken worden bij wetenschappelijk onderzoek dat ten doel heeft de behandeling van deze aandoeningen te verbeteren. Ons uitgangspunt is dat we – waar mogelijk – medewerking verlenen aan relevant wetenschappelijk onderzoek.

Media

Onze ervaringsdeskundigen worden regelmatig gevraagd voor deelname aan radio en televisieprogramma’s en redactionele artikelen. Ook zijn wij graag bereid om onze ervaringsdeskundige kennis te delen met u als journalist.