Kansen op werk: training start 17 juni

Kansen op werk: introductie voor kandidaten

De Angst, Dwang en Fobie stichting is initiatiefnemer van het project kansen op werk. Dit project biedt ondersteuning aan mensen met een psychische kwetsbaarheid die graag (weer) aan het werk willen. De ervaring van de eerste vier jaar bewijst dat de aanpak werkt: twintig procent van de deelnemers heeft betaald werk. Bovendien hebben alle deelnemers dankzij kansen op werkde arbeidsmarkt verkend, ervaren wat echt bij hen past en zichzelf ontwikkeld.

Een werkervaringsplaats: wat houdt dat eigenlijk in?

Kansen op werk gaat samen met alle deelnemers op zoek naar een passende werkervaringsplaats. Daarbij kan het gaan om uiteenlopende werkzaamheden, zowel uitvoerend als administratief. De werkervaringsplaats vraagt wekelijks 8 tot 24 uur inspanningsverplichting, duurt gemiddeld een jaar  en is onbetaald. De afspraken tussen de deelnemers, de aanbieder van de werkervaringsplaats en kansen op werk worden schriftelijk vastgelegd.  Deelnemers krijgen begeleiding bij hun werk en een maatje op de werkvloer. Dit alles gecombineerd met training en coaching. Bovendien is er aandacht voor de persoonlijke omstandigheden van de deelnemers en kunnen ervaringen worden uitgewisseld (lotgenotencontact).

Benieuwd naar de verhalen van de deelnemers en trainers? Ga naar www.kansenopwerk.nl.

Een werkervaringsplaats: iets voor mij?

Herken je je in onderstaande voorwaarden? Dan is een werkervaringsplaats mogelijk iets voor jou!

Ø  Je bent tussen de 18 en 60 jaar

Ø  Je hebt te maken met een psychische kwetsbaarheid of erfelijke bloedarmoede

Ø  Je behandeling is (bijna) beëindigd en je bent in staat om te werken

Ø  Je wilt graag werken, maar twijfelt over je aanpak

Ø  Je beschikt over de vaardigheden die nodig zijn voor de werkervaringsplaats van jouw keuze

Ø  Je bent bereid om je te laten trainen/coachen

Ø  Je kunt je werkervaringsplaats zelf regelen met je uitkeringsinstantie en/of re-integratiebureau

Ø  Je bent bereid na afloop van het project met kansen op werk op zoek te gaan naar werk

Wil jij graag weer aan het werk en kan je daarbij hulp gebruiken? Kansen op werk 2017 start op zaterdag 17 juni met de eerste training.

Er zijn nog enkele plekken vrij. Neem gerust contact op voor meer informatie en/of een vrijblijvende afspraak. Je hebt niets te verliezen, alleen maar te winnen!

Sander Pronk, ADF stichting
Coördinator kansen op werk, arbeidsregio Midden-Utrecht

Tel: 06 – 80 07 99 60, e-mail: sander@adfstichting.nl