Jubileumcongres 50 jaar ADFOpen over angst, open over dwang

De ADF stichting bestaat 50 jaar!  Een halve eeuw kennis en ervaring die wij graag met jullie delen.
Op 22 september 2018 organiseren wij daarom het ADF Jubileumcongres in Driebergen. Op deze dag staat de samenwerking tussen patiënt en therapeut centraal. Het wordt een dag van uitwisseling van ervaringen, informatie over de nieuwste behandelmethodes en met een feestelijke afsluiting.

Programma

Op dit moment wordt hard gewerkt aan het programma. Houd daarom deze website, de nieuwsbrief en onze Facebookpagina in de gaten. Zeker is dat Ton van Balkom de dag zal voorzitten. Ton is als hoogleraar evidence-based psychiatrie verbonden aan het VU-Medisch Centrum. Ook werkt hij op de angstpolikliniek van GGZ inGeest. Zijn team verzorgt een presentatie over het gebruik van medicatie bij angst- en dwangklachten.

Daarnaast informeren sprekers uit verschillende disciplines je over behandelmethodes en de meest recente wetenschappelijke inzichten. En je kunt je inschrijven voor workshops, waarbij je dieper ingaat op onderwerpen die jou het meest interesseren, zoals de IBA methode, medicatie, of angst- of dwangklachten bij kinderen.

Cabaret

Marjolijn van Kooten werd recent ambassadeur van de ADF stichting en wordt in alle media bejubeld voor haar ‘psychiatrisch cabaret’. Eerst samen met Bram Bakker en sinds 2017 solo. Als feestelijke afsluiter van de dag speelt Marjolijn een stuk van haar nieuwste show Ik zie de bui al hangen.

Zet het vast in je agenda: 22 september – Jubileumcongres ADF stichting!