Intensief Exposure Programma voor mensen met ernstige OCS klachten

Heb je last van ernstige OCS klachten? Dan is het Intensieve Exposure Programma (IEP) van GGZ inGeest wellicht een goede behandeling voor jou.

Het IEP is een korte, intensieve behandeling, waarbij de klachten bij jou thuis worden behandeld. De behandeling bestaat uit zes volle dagen exposure, waarvan vier dagen onder begeleiding van een therapeut. Bij de behandeling worden partner en eventueel kinderen betrokken, en wordt aandacht besteed aan het algemene functioneren en daginvulling.

Pilot
In 2017 is GGZ inGeest met een pilot onderzoek gestart om het IEP te testen. Ze bestuderen of het IEP helpt om OCS klachten te verminderen en of patiënten er tevreden over zijn. Bij het onderzoek worden de partners betrokken. Voor de pilot-studie worden nog patiënten met hun partner (of familielid) gezocht.

Voor wie?
De behandeling is bedoeld voor mensen die al eerder cognitieve gedragstherapie hebben gehad voor hun dwangstoornis maar nog steeds klachten hebben. Je kunt meedoen na een intake bij onze instelling en als je op maximaal een uur reizen van onze instelling woont. Het intensieve exposure programma wordt aangeboden door onze locaties De Nieuwe Valerius in Amsterdam en Amstelmere in Amstelveen.

Meer informatie
Voor meer informatie over de behandeling en het onderzoek kan je contact opnemen met Karin Remmerswaal, projectleider, cognitief gedragstherapeut en onderzoeker bij GGZ inGeest, Amstelveenseweg 589, 1081 JC Amsterdam, tel. 020-7885000 of email K.Remmerswaal@ggzingeest.nl