Nalaten

Nalaten helpt angst te overwinnen in de toekomst

Mensen zijn en blijven kwetsbaar. Angst- en dwangstoornissen komen veel voor, nu en in de toekomst. Het ontstaan van angsten heeft genetische, psychologische en sociale oorzaken. Het is  een complex samenspel van aangeboren én omgevingsfactoren. Volgende generaties krijgen te maken met dezelfde psychische kwetsbaarheden en ingrijpende levensgebeurtenissen en….dezelfde angsten.

Daarom heeft de ADF je hulp nodig bij het doorbreken van het taboe op angst- en dwangklachten. Met jouw hulp brengen we een begripvolle samenleving stap voor stap dichterbij. Met lange adem streven we naar een samenleving met betaalbare en toegankelijke geestelijke gezondheidszorg en effectieve behandelingen. Je steun is hard nodig, ook over tien, vijftien of dertig jaar!

Wil jij samen met de Angst, Dwang en Fobie stichting angst overwinnen in de toekomst? Benoem de ADF stichting dan in je testament.

Geen erfbelasting

De Angst, Dwang en Fobie stichting is een algemeen nut beogende instelling (ANBI). Dat betekent dat we geen erfbelasting betalen en je nalatenschap volledig ten goede komt aan (jonge) mensen met angst- en dwangklachten en hun naasten.

Testament opmaken bij notaris

Als je de Angst, Dwang en Fobie stichting laat delen in je nalatenschap, dan is het nodig om een testament te laten opmaken bij een notaris. Een eerste oriënterend gesprek is meestal gratis. Spreek van te voren met de notaris af wat de kosten zijn en voorkom verrassingen.

Executeur

Het is raadzaam om in je testament een executeur te benoemen. Heb je geen directe familie, of wil je je dierbaren niet belasten met uw administratie en fiscale zaken? Benoem dan de Angst, Dwang en Fobie stichting tot executeur.

Meer informatie

De Angst, Dwang en Fobie stichting is aangesloten bij de brancheorganisatie Goede Doelen Nederland. In de Goededoelengids vind je meer algemene informatie over nalaten aan goede doelen.

We denken graag mee

Wil je vrijblijvend advies over nalaten aan de Angst, Dwang en Fobie stichting? We zijn graag bereid tot een persoonlijk gesprek. Thuis of op ons kantoor. Neem voor vragen of het maken van een afspraak contact op met onze directeur Sander Pronk.