Medewerker telefonische hulpdienst (2 ochtenden in de week)

De telefonische hulpdienst is een van de belangrijkste diensten van de ADF stichting. Elke ochtend van de werkweek bellen mensen met vragen over angst- en dwangklachten. Die van hunzelf of van hun naasten. Als vrijwilliger van de telefonische hulpdienst bied je een luisterend oor, geef je praktisch advies en help je met het vinden van een geschikte behandelaar uit ons netwerk.

Wat doe je?

• Je geeft informatie en advies aan mensen met angst- en dwangklachten, familieleden en betrokkenen.
  • Je biedt een luisterend oor.
  • Je probeert met gerichte vragen de hulpvraag duidelijk te krijgen.
  • Je noteert de gegevens van de hulpvrager en voert die in.
  • Je stuurt informatie op aan de hulpvrager.

Wat vragen wij?
Je hebt ervaring met angst- en dwangklachten. Je kunt goed luisteren en de kern van het gesprek samenvatten. Om de gesprekken vast te leggen is basis computerkennis voldoende.

Wat krijg je ervoor terug?
Als vrijwilliger van de ADF stichting krijg je de kans om ervaring op te doen en je eigen kwaliteiten verder te ontwikkelen. Zo kan je je steentje bijdragen aan de patiëntenorganisatie die ervoor strijdt dat angst en dwang uit de taboesfeer worden gehaald en dat hulp voor iedereen toegankelijk wordt.

• Je ontvangt een interne training.
  • Je krijgt een inspirerende vrijwilligersfunctie die veel voldoening geeft.
  • Je ontwikkelt jezelf bij een kleine organisatie met betrokken collega’s in een informele werksfeer.
  • Je reiskosten worden vergoed.

Locatie en Werktijden
Je werkt op ons kantoor in Driebergen, 8 tot 10 uur per week tussen 9 en 14 uur. Onze voorkeur gaat uit naar een medewerker voor de maandag en dinsdag, maar ook als je (nu) niet op deze dagen beschikbaar bent, ontvangen we graag je reactie.

Interesse?
Stuur je CV en motivatie naar coordinator@adfstichting.nl

Medewerker Lotgenotencontact (vrijwilliger voor 10 uur per week in Driebergen)

De ADF stichting organiseert in het hele land lotgenotengroepen en trainingen voor mensen met angst- en dwangklachten en betrokkenen. Voor het team vrijwilligers dat op het hoofdkantoor in Driebergen deze contactgroepen regelt, zijn we op zoek naar ondersteuning.

Wat doe je?

• Je geeft informatie aan geïnteresseerden over de lotgenotengroepen en trainingen, per email en telefoon.
  • Je helpt het lotgenotenteam met administratieve taken.

Wat vragen wij?
Je voelt je betrokken bij onze doelgroep. Je vindt het leuk om in een klein team te werken en je hebt basis computerkennis.

Wat krijg je ervoor terug?

• Je krijgt een inspirerende vrijwilligersfunctie die veel voldoening geeft.
  • Je reiskosten worden vergoed.

Locatie en werktijden
Je werkt op ons kantoor in Driebergen, ca.10 uur per week tussen 9 en 14 uur.

Interesse?
Stuur je CV en motivatie naar coordinator@adfstichting.nl

Lotgenotenbegeleider

Zelf ervaring met angst- en/of dwangklachten maar gemotiveerd om anderen te helpen hier over te vertellen in een groep, dan is lotgenotenbegeleider worden misschien wel iets voor jou!

Samen met nog een ervaringsdeskundige kun je voor de ADF Stichting een groep begeleiden dicht bij jouw woonplaats om ons te helpen mensen een platform te geven, ervaringen uit te wisselen en taboe doorbrekend te zijn. Voor meer informatie over wat lotgenotencontact is, kun je op deze pagina kijken. Heb je interesse? Stuur dan je motivatie en CV naar coordinator@adfstichting.nl.

We zijn op dit moment in het speciaal op zoek naar een tweede begeleider voor de volgende locaties:
Tilburg –
 Emmeloord – Sittard – Breda – Den Haag