Wij zijn van ma 23 juli t/m zo 12 aug op vakantie. Inschrijven voor ons jubileumcongres, lotgenotencontact of trainingen blijft zeker mogelijk. Wij wensen je een fijne zomer! Sluiten

Word jij onze nieuwe redacteur ? (vrijwilliger)

Voor ons magazine Vizier/Hyp zijn we op zoek naar redacteuren die niet bang zijn om een lekker stukje te schrijven.

Het prijswinnende magazine van de ADF stichting / NHS ‘Vizier/Hyp’ wordt volledig door vrijwilligers gemaakt. En daar zijn we best trots op. In het magazine lezen onze donateurs elk kwartaal over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van wetenschap en behandeling, maar ook mooie ervaringsverhalen, recensies en tips.

Wat ga je doen?

* Je versterkt het redactieteam met het schrijven van artikelen.
* Als je dat wilt en kunt, mag je ook interviews afnemen en verwerken tot een mooi stuk.
* Je denkt mee over redactionele onderwerpen.
* Jullie komen 4 x per jaar bij elkaar voor de redactievergadering.
* Het aantal uren dat je investeert is afhankelijk van jouw mogelijkheden.

Wat levert het op?

* Je werkt in een fijn en professioneel team van betrokken mensen.
* Je levert een bijdrage aan een belangrijke informatiebron voor mensen met angst- en dwangklachten.
* Je doet werkervaring op.
* Je krijgt een reiskostenvergoeding.

Interesse?

Mail je motivatie en cv, en als je hebt ook een leuke artikel of interview van jouw hand, naar: coordinator@adfstichting.nl

Medewerker telefonische hulpdienst (2 ochtenden in de week)

De telefonische hulpdienst is een van de belangrijkste diensten van de ADF stichting. Elke ochtend van de werkweek bellen mensen met vragen over angst- en dwangklachten. Die van hunzelf of van hun naasten. Als vrijwilliger van de telefonische hulpdienst bied je een luisterend oor, geef je praktisch advies en help je met het vinden van een geschikte behandelaar uit ons netwerk.

Wat doe je?

• Je geeft informatie en advies aan mensen met angst- en dwangklachten, familieleden en betrokkenen.
  • Je biedt een luisterend oor.
  • Je probeert met gerichte vragen de hulpvraag duidelijk te krijgen.
  • Je noteert de gegevens van de hulpvrager en voert die in.
  • Je stuurt informatie op aan de hulpvrager.

Wat vragen wij?
Je hebt ervaring met angst- en dwangklachten. Je kunt goed luisteren en de kern van het gesprek samenvatten. Om de gesprekken vast te leggen is basis computerkennis voldoende.

Wat krijg je ervoor terug?
Als vrijwilliger van de ADF stichting krijg je de kans om ervaring op te doen en je eigen kwaliteiten verder te ontwikkelen. Zo kan je je steentje bijdragen aan de patiëntenorganisatie die ervoor strijdt dat angst en dwang uit de taboesfeer worden gehaald en dat hulp voor iedereen toegankelijk wordt.

• Je ontvangt een interne training.
  • Je krijgt een inspirerende vrijwilligersfunctie die veel voldoening geeft.
  • Je ontwikkelt jezelf bij een kleine organisatie met betrokken collega’s in een informele werksfeer.
  • Je reiskosten worden vergoed.

Locatie en Werktijden
Je werkt op ons kantoor in Driebergen, 8 tot 10 uur per week tussen 9 en 14 uur. Onze voorkeur gaat uit naar een medewerker voor de maandag en dinsdag, maar ook als je (nu) niet op deze dagen beschikbaar bent, ontvangen we graag je reactie.

Interesse?
Stuur je CV en motivatie naar coordinator@adfstichting.nl

Lotgenotenbegeleider

Zelf ervaring met angst- en/of dwangklachten maar gemotiveerd om anderen te helpen hier over te vertellen in een groep, dan is lotgenotenbegeleider worden misschien wel iets voor jou!

Samen met nog een ervaringsdeskundige kun je voor de ADF Stichting een groep begeleiden dicht bij jouw woonplaats om ons te helpen mensen een platform te geven, ervaringen uit te wisselen en taboe doorbrekend te zijn. Voor meer informatie over wat lotgenotencontact is, kun je op deze pagina kijken. Heb je interesse? Stuur dan je motivatie en CV naar coordinator@adfstichting.nl.

We zijn voor komende moment in het bijzonder op zoek naar mensen die ons willen helpen een groep op te starten in Groningen e/o, Vlissingen, Goes of Middelburg e/o, Alkmaar e/o en Almere e/o.

Verder zoeken we nog een tweede begeleider voor de volgende locaties:
Emmeloord – Haarlem – Breda – Oss – Nijmegen