Medewerker social media (2 ochtenden in de week)

Social media zijn niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Doel van onze social media strategie is om samen te bouwen aan een online community waar (jonge) mensen zich in herkennen en inspirerende relevante informatie vinden over angst en dwang en met elkaar in contact kunnen komen via online lotgenotencontact.
Voel jij je thuis op social media en wil je graag helpen om het taboe op angst- en dwangklachten te doorbreken? Kom dan ons team versterken en stuur je motivatie en CV naar coordinator@adfstichting.nl.

Medewerker telefonische hulpdienst (2 ochtenden in de week)

Dagelijks bellen mensen met angst- of dwangklachten naar ons kantoor in Driebergen voor informatie of advies. Belangrijk is om hen een luisterend oor te bieden en erkenning te geven. Zo nodig worden mensen doorverwezen voor professionele hulp. Je wordt op de werkvloer ingewerkt en je maakt deel uit van een gezellig team van betrokken medewerkers.

Werkzaamheden:
Het geven van informatie en advies via de telefoon aan mensen met angst- of dwangklachten, familieleden of betrokkenen
De hulpvraag duidelijk krijgen
Een luisterend oor bieden
De gegevens van de hulpvrager noteren en invoeren in de computer
Informatie versturen

Tijdsbesteding
8-10 uur per week
De werktijden zijn van 9.00 tot 14.00 uur.

Wij vragen:
HBO/MBO werk- en denkniveau
Betrokkenheid bij mensen met angstklachten
Inlevingsvermogen en goed kunnen luisteren
Algemene kennis van de computer

Wij bieden:
Reiskostenvergoeding
Mogelijkheid tot persoonlijke ontplooiing
Samenwerking in een gezellig en betrokken team.

Interesse?

Stuur je cv en motivatie naar coordinator@adfstichting.nl. Je ontvangt zo spoedig mogelijk bericht!

N.B. Eventueel kan deze vrijwilligers-vacature lopen via het Project Kansen op Werk. Mensen die psychisch kwetsbaar zijn (geweest) en begeleid willen worden naar werk komen hiervoor in aanmerking.

Hoofdredacteur Vizier en Redacteuren Vizier/Hyp

De Vizier/Hyp is ons kwartaalmagazine vol bijzondere persoonlijke verhalen, nieuwe wetenschappelijke ontwikkelingen en verdiepende artikelen. In 2015 werd het uitgeroepen tot beste blad van een patiëntenvereniging in Nederland.

We zijn op zoek naar een hoofdredacteur Vizier en naar gemotiveerde redacteuren voor Vizier/Hyp om die naam hoog te houden.

Werkzaamheden
Je maakt deel uit van de redactie en jullie vergaderen minstens 4 keer per jaar
Meedenken over de onderwerpen, aandragen van ideeën, eventueel contacten met beeldredacteuren, vormgever of drukker
Er kan vanuit huis gewerkt worden, maar ook op locatie
Schrijven van artikelen, afnemen van interviews en het redigeren van teksten

Tijdsbesteding
Grotendeels zelf in te delen, maar uiteraard met drukte rond de deadlines

Wij vragen
Inlevingsvermogen
Betrokkenheid bij mensen met angststoornissen en de bereidheid je erin te verdiepen
Goede kennis van de Nederlandse taal, ervaring met schrijven

Wij bieden
Reiskostenvergoeding
Mogelijkheid tot persoonlijke ontplooiing en uitgebreide opleidingsmogelijkheden
Samenwerking in een ambitieuze maar gemoedelijke sfeer

Interesse in de vacature Hoofdredacteur?
Mocht je vragen hebben over de werkzaamheden of interesse hebben in de functie dan kun je contact opnemen met de voorzitter van ons bestuur Josine van Hamersveld, josine@adfstichting.nl

Interesse in de vacature redacteur?

Lotgenotenbegeleider

Zelf ervaring met angst- en/of dwangklachten maar gemotiveerd om anderen te helpen hier over te vertellen in een groep, dan is lotgenotenbegeleider worden misschien wel iets voor jou!

Samen met nog een ervaringsdeskundige kun je voor de ADF Stichting een groep begeleiden dicht bij jouw woonplaats om ons te helpen mensen een platform te geven, ervaringen uit te wisselen en taboe doorbrekend te zijn. Voor meer informatie over wat lotgenotencontact is, kun je op deze pagina kijken. Heb je interesse? Stuur dan je motivatie en CV naar coordinator@adfstichting.nl.

We zijn op dit moment in het speciaal op zoek naar een tweede begeleider voor de volgende locaties:
Tilburg –
 Emmeloord – Sittard – Breda – Den Haag