Word vrijwilliger en doe waar je goed in bent
2 ochtenden per week)

Bij de ADF stichting is weer plek voor enthousiaste mensen die een paar uur van hun kostbare tijd nuttig willen besteden.

Op ons kantoor in Driebergen werken alleen maar leuke mensen, maar… ze hebben het veel te druk met organiseren van lotgenotengroepen, bellers verder helpen, informatiepakketjes versturen…

Dus heb jij affiniteit met onze doelgroep en ben je 2 dagen per week van 9 tot 14 uur beschikbaar? Meld je dan aan, je wordt met open armen ontvangen. Samen kijken we waar jij je energie en talent in kwijt kunt. En kamp je zelf met angst of dwang? Je bent niet alleen en wij vinden hier niets gek. Mail naar coordinator@adfstichting.nl

Medewerker Lotgenotencontact
(vrijwilliger voor 10 uur per week in Driebergen)

De ADF stichting organiseert in het hele land lotgenotengroepen en trainingen voor mensen met angst- en dwangklachten en betrokkenen. Voor het team vrijwilligers dat op het hoofdkantoor in Driebergen deze contactgroepen regelt, zijn we op zoek naar ondersteuning.

Wat doe je?
* Je geeft informatie aan geïnteresseerden over de lotgenotengroepen en trainingen, per email en telefoon.
* Je helpt het lotgenotenteam met administratieve taken.

Wat vragen wij?
Je voelt je betrokken bij onze doelgroep. Je vindt het leuk om in een klein team te werken en je hebt basis computerkennis.

Wat krijg je ervoor terug?
Als vrijwilliger van de ADF stichting krijg je de kans om ervaring op te doen en je eigen kwaliteiten verder te ontwikkelen. Zo kan je je steentje bijdragen aan de patiëntenorganisatie die ervoor strijdt dat angst en dwang uit de taboesfeer worden gehaald en dat hulp voor iedereen toegankelijk wordt.
* Je krijgt een inspirerende vrijwilligersfunctie die veel voldoening geeft.
* Je ontwikkelt jezelf bij een kleine organisatie met betrokken collega’s in een informele werksfeer.
* Je reiskosten worden vergoed.

Locatie en werktijden
Je werkt op ons kantoor in Driebergen, ca.10 uur per week tussen 9 en 14 uur.

Interesse?
Stuur je CV en motivatie naar coordinator@adfstichting.nl

Medewerker telefonische hulpdienst
(2 ochtenden in de week)

De telefonische hulpdienst is een van de belangrijkste diensten van de ADF stichting. Elke ochtend van de werkweek bellen mensen met vragen over angst- en dwangklachten. Die van hunzelf of van hun naasten. Als vrijwilliger van de telefonische hulpdienst bied je een luisterend oor, geef je praktisch advies en help je met het vinden van een geschikte behandelaar uit ons netwerk.

Wat doe je?

• Je geeft informatie en advies aan mensen met angst- en dwangklachten, familieleden en betrokkenen.
  • Je biedt een luisterend oor.
  • Je probeert met gerichte vragen de hulpvraag duidelijk te krijgen.
  • Je noteert de gegevens van de hulpvrager en voert die in.
  • Je stuurt informatie op aan de hulpvrager.

Wat vragen wij?
Je hebt ervaring met angst- en dwangklachten. Je kunt goed luisteren en de kern van het gesprek samenvatten. Om de gesprekken vast te leggen is basis computerkennis voldoende.

Wat krijg je ervoor terug?

• Je ontvangt een interne training.
  • Je krijgt een inspirerende vrijwilligersfunctie die veel voldoening geeft.
  • Je ontwikkelt jezelf bij een kleine organisatie met betrokken collega’s in een informele werksfeer.
  • Je reiskosten worden vergoed.

Locatie en Werktijden
Je werkt op ons kantoor in Driebergen, 8 tot 10 uur per week tussen 9 en 14 uur. Onze voorkeur gaat uit naar een medewerker voor de maandag en dinsdag, maar ook als je (nu) niet op deze dagen beschikbaar bent, ontvangen we graag je reactie.

Interesse?
Stuur je CV en motivatie naar coordinator@adfstichting.nl

Lotgenotenbegeleider

Zelf ervaring met angst- en/of dwangklachten maar gemotiveerd om anderen te helpen hier over te vertellen in een groep, dan is lotgenotenbegeleider worden misschien wel iets voor jou!

Samen met nog een ervaringsdeskundige kun je voor de ADF stichting een groep begeleiden dicht bij jouw woonplaats om ons te helpen mensen een platform te geven, ervaringen uit te wisselen en taboedoorbrekend te zijn. Voor meer informatie over wat lotgenotencontact precies is, kun je op deze pagina kijken. Heb je interesse? Stuur dan je motivatie en CV naar coordinator@adfstichting.nl.

We zijn in het bijzonder op zoek naar mensen die ons willen helpen een groep op te starten in  Vlissingen, Goes of Middelburg e/o, Alkmaar e/o en Almere e/o.

Verder zoeken we nog een tweede begeleider voor de volgende locaties:
Emmeloord – Amsterdam – Breda –  Nijmegen – Assen – Groningen