Geschiedenis

Romanschrijver en historicus Daan Heerma van Voss heeft voor het 50-jarig jubileum van de ADF stichting een prachtig artikel voor het magazine Vizier geschreven. Het is tegelijkertijd een biografie van de stichtster Marina de Wolf, het ontstaansverhaal van de ADF stichting en een historisch essay over de ontwikkeling van angststoornissen door de jaren heen.

“Beurtelings met kippenvel, een glimlach en een brok in mijn keel heb ik deze virtuoze proza gelezen” ~ Dirk van Meteren, Vriend ADF stichting

Lees hier het levensverhaal van Marina de Wolf

Lees hier ‘Bloemen van geluk moet je zelf planten’, het levensverhaal van Marina de Wolf, oprichter van wat nu de ADF stichting is. Dit artikel is gepubliceerd in het ADF magazine Vizier, winter 2018, en is geschreven door Daan Heerma van Voss.

Over de auteur Daan Heerma van Voss

Daan Heerma van Voss

Daan Heerma van Voss (1986) is romanschrijver en historicus. Verder heeft hij geschreven voor verscheidene nationale en internationale kranten en tijdschriften, zoals NRC, Humo, De Morgen, Vrij Nederland, Das Magazin, De Volkskrant, de Israëlische krant Haaretz, het Zweedse dissidentbloggen, Svenska Dagbladet, PEN International, The New York Times en de Amerikaanse Vogue. Hij is tevens columnist bij De Morgen en NRC Handelsblad.

Prijzen en nominaties

Voor zijn interviews voor De Groene Amsterdammer kreeg hij in 2012 De Tegel uitgereikt, de prijs voor het beste journalistieke werk van het jaar (categorie interview). Een zondagsman werd genomineerd voor de Anton Wachterprijs. Het land 32 werd genomineerd voor de Halewijnprijs en de Cutting Edge Award. Ultimatum werd genomineerd voor de Diamanten Kogel, Prijs voor het beste Nederlandstalige spannende boek.

Kleur Bekennen, zijn digitale boekje over racisme dat uitsluitend digitaal verscheen (oktober 2017), werd in twee dagen meer dan 11.000 keer gekocht en werd zo direct een bestseller. Ultimatum en De laatste oorlog (2016) zullen vertaald worden in het Duits, en verschijnen in 2017. De laatste oorlog zal ook vertaald worden in het Zweeds, het Chinees Spaans. De Spaanstalige editie zal verschijnen in: Spanje, Argentinië, Ecuador, Mexico, Uruguay, Chili, Colombia en Peru.