Hallo, Ik ben Manon Lemkes, fulltime yoga docent.
Angststoornissen maakte een groot deel uit van mijn leven, als klein meisje al.
Ik was bang voor enge ziektes en alles waar ik maar een angst kon inzetten, deed ik het. Doordat ik yoga en meditatie ontdekte, leerde ik omgaan met mijn angsten. Ik zag in dat de angsten “slechts” een patroon zijn.

Uit eigen ervaring heb ik deze unieke training “zacht met angst” ontwikkeld.
Deze mag ik gaan geven in samenwerking met ADFstichting. Deze training zal de sleutel tot verandering zijn in je inzicht in angsten en daar heb je de rest van je leven wat aan. Onderdeel van de training zijn korte filmpjes die je gaan ondersteunen in je proces om inzicht te krijgen in je angst en te leren zacht te zijn met je angst.

Ben je enthousiast geworden van deze fijne yoga oefeningen? Op 29 september of 3 november 2019 (data nog niet bevestigd) wordt er een training gegeven in Zwolle. Klik  hier voor meer informatie over de training en schrijf je in!

Dag 1: Meditatie techniek 321.
Vandaag is de eerste dag van de 7 dagen challenge. Met deze meditatie techniek zet je jezelf gelijk terug bij jezelf. Uit je angst en in je lichaam. Je leert hier op een makkelijke manier mediteren in je eigen ruimte.

Dag 2: De yoga sessie
Vandaag gaan we lekker even yoga doen. Zit je in je angst? Doe dan vooral deze sessie. Je kunt deze yoga sessie met en zonder kussens doen. En anders kun je altijd de kussens van je bed of bank pakken.

Dag 3: De spirituele ademhaling
Kun je moeilijk slapen door de angst of blijf je overdag steeds maar in de angst zitten? Ga lekker zitten of zitten. En laat je angst afvloeien met deze bijzondere ademhaling.

Dag 4: De auradans
Met deze serie van bewegingen zorgt je ervoor dat je ruimte maakt om je heen. Je duwt de angsten letterlijk van je af. Probeer maar.

Dag 5: Mediteren met de geluiden om je heen
Mediteren kan je overal. Ga maar zitten en luisteren wat je hoort, hoe je ademt.
En ineens is er geen angst meer.

Dag 6: De boom meditatie
Weet je hoe belangrijk het is om met beide voeten op de aarde te staan? Hoe het je helpt om jezelf niet te verliezen in de angst? Ga maat staan en probeer deze meditatie maar eens. Ik weet zeker dat je angst weer iets minder is geworden

Dag 7: de borst en buik meditatie
De Laatste dag alweer, we eindigen met een bijzondere meditatie: de borst en buik meditatie. Bij angsten hebben we altijd veel spanning op de borst en worden we rustig van onze buik. Door deze meditatie techniek toe te passen, haal je de spanning weg en voel je meer ruimte en verlies je jezelf niet in de angst.

Zoeken
X